bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۷۴۸۵

کاهش ساعت کاری ادارات خوزستان روز شنبه به دلیل گرما/دمای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۵ درجه/دما در خوزستان  به ۴۸ درجه رسید

کاهش ساعت کاری ادارات خوزستان روز شنبه به دلیل گرما/دمای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۵ درجه/دما در خوزستان  به ۴۸ درجه رسید
ساعت کاری ادارات خوزستان شنبه هفته آینده ششم مردادماه به دلیل افزایش دما ۲ ساعت کاهش یافت. در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۵ درجه ثبت شد، در حالی که رطوبت هوای بوشهر در این مدت ۸۰ درصد بود. همچنین روند افزایش دما در خوزستان که از روز چهارشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد و تا روز یکشنبه دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در استان رخ می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳

با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی رخداد دماهای بالا از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آتی، درخواست شرکت‌های برق جهت مدیریت مصرف برق، بررسی موضوع در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان و به منظور حفظ سلامت عمومی، مدیریت بهینه مصرف و پایداری شبکه برق مقرر شد زمان اتمام فعالیت حضوری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه مورخ ۶ مردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ و مابقی ساعات موظف اداری به صورت دورکاری است.

گفتنی است، دورکاری مذکور شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس، آتش‌نشانی‌ها، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارائه‌دهنده خدمات عمومی و شهری شهرداری‌ها نمی‌شود.

همچنین امتحانات دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و سایر آزمون‌ها بدون تغییر و مطابق برنامه اعلام شده در تاریخ مذکور برگزار خواهند شد.

بنابر اعلام کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوا و شدت گرما در استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۵ درجه ثبت شد، در حالی که رطوبت هوای بوشهر در این مدت ۸۰ درصد بود.

طلیعه محمدی با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده با وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند اظهار داشت: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی گاهی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

وی از ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۲ متر خبر داد بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی استان بوشهر به بیش از ۲ متر افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا و شدت گرما در استان خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ۶ شهر استان بوشهر بالای ۴۵ درجه ثبت شده که شبانکاره دشتستان با ۴۸ درجه گرم‌ترین نقطه استان است.

محمدی دمای هوا در مراکز شهرستان‌های دشتی، دشتستان و کنگان ۴۷ درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا در مرکز شهرستان‌ها تنگستان ۴۶ و دیر ۴۵ درجه ثبت شده است.

وی افزایش شرجی را از دیگر پدیده‌های هواشناسی در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته شرجی و رطوبت هوای شهر بوشهر ۸۰ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر رطوبت و شرجی در بردخون ۷۸ درصد، عسلویه ۷۷، خارگ ۷۶ و بهرگان دیلم ۷۵ درصد اعلام و اضافه کرد: رطوبت دیگر شهر‌های ساحلی استان بوشهر کمتر از ۷۴ درصد است.

محمدی با تأکید بر توجه به جلوگیری از گرمازدگی گفت: در این شرایط از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید خودداری شود و کودکان، مادران باردار، بیماران قلبی، عروقی، گوارشی و تنفسی از تردد در معابر عمومی و فضای باز در این وضعیت جوی پرهیز کنند تا دچار گرمازدگی و عوارض بیماری جانبی آن نشوند.

همپنین روند افزایش دما در خوزستان که از روز چهارشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد و تا روز یکشنبه دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در استان رخ می‌دهد.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان در این زمینه اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا روز یکشنبه نوسان‌های یک تا دو درجه‌ای دما در سطح استان خوزستان مورد انتظار است به گونه‌ای که وقوع دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان به جز مناطق مرتفع شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از امروز تا اواسط هفته آینده به ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه، سرعت وزش باد‌ها در بخش‌های غربی، جنوب غربی، جنوبی و تا حدودی مرکزی در حد متوسط تا نسبتا شدید و همراه با تندباد‌های لحظه‌ای خواهد بود بنابراین احتمال خیزش گرد و غبار‌های محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

سبزه‌زاری ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز در این ایام مواج است. همچنین تا فردا جریان‌های جنوبی در سواحل جنوب شرقی و شرقی در ساعاتی سبب افزایش رطوبت و پدیده شرجی می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۸.۴ و ایذه با ۲۴.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۴۷.۸ و ۳۱.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین